Lavičky s úkoly (Petra Piharová)
kategorie: Nápad za pětilitr
anotace
Využilo by se 20 stávajících laviček, na které by se umístily (přitloukly) rámečky (např. A4). Volila bych přírodní barvy rámečků – žlutou a zelenou (časem by mohly být takto natřeny celé lavičky). Žlutý rámeček by obsahoval úkol slovní, na přemýšlení (např. vyjmenuj stromy, které jsou v okolí lavičky, spočítej, kolik pater má věžový dům apod.; případně tam může být i nějaký kvíz, kdy odpovědi budou z druhé strany rámečku nebo budou součástí kartičky, viz dále). Zelený rámeček by byl úkol fyzický (např. doběhni na konec chodníku, udělej holubičku a počítej do 10 apod., nebo vytrvalostní, kdy výsledný výkon nebo čas se zapíše do kartičky.) Kartičky – jednoduchý arch např. A6 ve vyšší gramáži s tabulkou, kam bude možné si zapisovat jméno a výsledky. Kartičky budou k dispozici v TIC Kladno případně v nějaké prodejně na Rozdělově nebo se mohou rozdat dětem ve školách i školkách. Možná pro větší motivaci je dobré udělat soutěž, kdy se kartičky s výsledky budou odevzdávat. A pak je na Vás zda vyhodnotíte výsledky nebo to, že dítě splnilo všechny úkoly. Úkoly je možné každý rok obměňovat.
Možná tímto způsobem dosáhneme toho, že bude více dětí pobíhat po venku.
vyjádření poroty
Idea využití zadní strany laviček není špatná, nicméně představa fungování úkolů je naznačena jen velmi rámcově. Celou náplň by bylo potřeba do detailu promyslet a vytvořit, což zabere ještě hromadu času. Například je otázkou, zda by se pro realizaci neměly vytipovat jen oblasti kolem školy/dětských hřišť, jaké úkoly by na lavičkách měly být, pro jakou věkovou skupinu je nápad určen, zda je možné, aby docházelo k nějaké větší interakci (úkol typu „vyjmenuj stromy“ patrně děti nebude bavit, pokud je rodiče nebudou schopni namotivovat), jakým způsobem zajistit udržitelnost projektu apod. Pokud by autor/ka byl/a ochotna nápad dále rozvíjet, realizace do 5 000 Kč by nepochybně byla možná.
Využilo by se 20 stávajících laviček, na které by se umístily (přitloukly) rámečky (např. A4). Volila bych přírodní barvy rámečků – žlutou a zelenou (časem by mohly být takto natřeny celé lavičky). Žlutý rámeček by obsahoval úkol slovní, na přemýšlení (např. vyjmenuj stromy, které jsou v okolí lavičky, spočítej, kolik pater má věžový dům apod.; případně tam může být i nějaký kvíz, kdy odpovědi budou z druhé strany rámečku nebo budou součástí kartičky, viz dále). Zelený rámeček by byl úkol fyzický (např. doběhni na konec chodníku, udělej holubičku a počítej do 10 apod., nebo vytrvalostní, kdy výsledný výkon nebo čas se zapíše do kartičky.) Kartičky – jednoduchý arch např. A6 ve vyšší gramáži s tabulkou, kam bude možné si zapisovat jméno a výsledky. Kartičky budou k dispozici v TIC Kladno případně v nějaké prodejně na Rozdělově nebo se mohou rozdat dětem ve školách i školkách. Možná pro větší motivaci je dobré udělat soutěž, kdy se kartičky s výsledky budou odevzdávat. A pak je na Vás zda vyhodnotíte výsledky nebo to, že dítě splnilo všechny úkoly. Úkoly je možné každý rok obměňovat.
Možná tímto způsobem dosáhneme toho, že bude více dětí pobíhat po venku.
vyjádření poroty
Idea využití zadní strany laviček není špatná, nicméně představa fungování úkolů je naznačena jen velmi rámcově. Celou náplň by bylo potřeba do detailu promyslet a vytvořit, což zabere ještě hromadu času. Například je otázkou, zda by se pro realizaci neměly vytipovat jen oblasti kolem školy/dětských hřišť, jaké úkoly by na lavičkách měly být, pro jakou věkovou skupinu je nápad určen, zda je možné, aby docházelo k nějaké větší interakci (úkol typu „vyjmenuj stromy“ patrně děti nebude bavit, pokud je rodiče nebudou schopni namotivovat), jakým způsobem zajistit udržitelnost projektu apod. Pokud by autor/ka byl/a ochotna nápad dále rozvíjet, realizace do 5 000 Kč by nepochybně byla možná.